Elképzelhető, hogy ezzel a témával egyedül maradok, mert többen egy emberként szólnak a mellett, hogy horoszkópokra szükség van. Magam is sok – külső népszerűsítő horoszkópokat – készítettem a szabad sajtó számára. Ambivalens helyzet született és állt elő, mert a napi asztrológiai írásokat igénylők 90%-a, szentül meg vannak győződve ez a „igazi” horoszkóp elemzés!
Megismétlem, népszerűsítő írások napi tranzitok! Kijelenthetem, nem kell velem egyet érteni, de átestünk a ló túlsó oldalára! Egyre kevesebben vannak azok sőt mi több alig akad olyan a napi horoszkóp olvasók körében, akik tudják , hogy mi fán is terem az asztrológia.
A téma tekintetében odáig „fajultak” a dolgok, hogy a megvalósítás kérdésében a jövőorientáltság ügye abban merül ki: mi lesz holnap, lesz – e pénz, lesz – e (új) szerelem, kivel és hogyan, miért és meddig kell (még) egy levegőt szívni házasságban és az üzleti dolgokban? Nincs az, hogy ki is vagyok Én, és mi motivál engem egyáltalán?
Nem az önismeret a cél, hanem az, hogy ki az úr a házban? Amikor egyéni horoszkópokat készítek (készítettem) azon kérdésekre koncentráltam, a kérdezőmben van-e elégséges potenciál és vajon helyesen hozom a tudomására azt, hogy mennyire is tudatos, mennyi benne a cselekvés örömének az ösztöne?
A napi horoszkópok sorozatgyártásban úgy látom, lelkileg nagy indító erőt tud jelenteni, de a valódi motivációs cél ideig-óráig kevés. Híján van abban a pár mondatban és gondolatban az állhatatosság és a kitartás! Magam is megteszem itt azt, amit kell, de – tranzit – horoszkóp kevés az üdvösséghez!
A horoszkóp sorozatgyártásnál is már ott tartunk, hogy azokban a napi „jelentésekben” ötleteinket vetjük a „papírra”, úgy , hogy mi teljesen tisztában vagyunk azzal, hogy zöme logikai feltevésekre épül. De ez nem tartalmazza a személyi szabadság érzetét a kérdező számára.
Úgy kell érteni, hogy egy-egy aspektust úgy vetítünk ki, hogy a kulcsszavakat magának is össze kell állítani a személyisége teljes ismerete nélkül. Olyan, mint az autógyártásban a Mercedes márka rendben van, de vannak (voltak) Trabantok, aki úgy „gondolták” – emberre lefordítva – rájuk is érvényes az, ami a Mercedesekre – tévednek!
A kórházban is tapasztaltam a „beteg-sorozatgyártásban” kivétel nélkül mondhatni, mi magunk generáljuk sorozatosan a betegség-diódákat, hogy egyik se legyen kisebb-kevesebb a másik bajánál. Az asztrológiánál maradva, azt tapasztaltam, hogy kivétel nélkül is ismerik a születési jegyeiket. Annak az összes (főleg) erényeit, kevésbé a diszharmóniáit, de a lényeg: az igazi asztrológiai ismeretek híján „kaszabolás” megy, már megállíthatatlanul.
Arra akarok ezzel kilyukadni a gyakorlatban pl., hogy: Oroszlán vagyok, és így uralkodó is egyben! A félig ismert asztrológiai ismeretekben beérik ezzel, hogy: itt és most másoknak, kuss legyen! (Más jegyek sem különben ennél!)
Összegzem, hogy Galileitől számítva – tudjuk, hogy ez jóval korábban is tudva lévő – még mindig ott tartunk, hogy legtöbb embernek kevés fogalma van arról, hogy mi fán terem az asztrológia!
A napi tranzit sorozat szappanopera szaga nem rossz, az ötlet ezt „gyártani” bevált, mert az érdeklődés megugrik. Viszont ez a fogyóeszköz szintje felé kezd haladni. Mint tanult és gyakorló asztrológus attól tartok, hogy egyre több az olyan segéderő – nem tanult, az asztrológiát szerető – akik tulajdonképpen nem asztrológusok. Hanem ahhoz értenek, speciális ismeretek nélkül (nem minden esetben) sorozattermékként teszik fel. Így, ebben a formában a komoly kiértékelésekkel nem tudnak mit kezdeni …
Ez természetesen azt (is) jelenti, hogy beszűkült ez a témakör, kevésbé tudja rugalmasan az igényeket kielégíteni. Vagyis, hogy úgy vélem, az igazi célunk az, ami a tradicionális asztrológia lényege is, hogy: a születési jegyeink, mint az ascendensünk, a Nap, a Hold és a többi kiemelt planéta segítse elrendezni a gondolkodásunkat, egyenként – személyre szabottan – elővéve a valós problémákat anélkül, hogy hagynánk befolyásolni a napi tranzit horoszkópoktól.
Steiner Gergely asztrológus
Információ:
skype: steiner.gergely
steinergergely@gmail.com vagy
+36-30-9391-338 telefonon.