Ha érdekel egy izgalmas téma, ragadd meg, ne engedd el!
Pátyolgasd, óvd, nevelgesd addig, amíg megérik arra, hogy cikk-ként megszülessen! Várhatod az ihletet. Segíthetsz azzal, ha leírsz a témádról mindent, ami eszedbe jut, brainstorming jelleggel. Aztán majd szortírozod később.
Gyűjts weblap címeket, könyvcímeket, amik hasznosak lehetnek számodra!
Olvass sokat, bővítsd az ismereteidet, kapj inspirációt és hasznosítsd a cikkednél!
Írj egy rövid vázlatot, amiben van bevezetés-tárgyalás-befejezés, aztán kezd el bővíteni, amíg kész cikké nem válik!
Milyen a jó cikk?
Saját élményen/tapasztalaton alapuló és ezért hiteles. Fontos a hatásos, figyelem felkeltő cím. 1-3 oldal terjedelmű. Érthető, jól tagolt. Érdemes valami mentén haladni: időrendben, általánostól a konkrétig stb. Az érzelmekre hat. Kérdésfeltevéssel kezdődik vagy zárul. A kérdés azért is kell, hogy az olvasó válaszoljon rá, kommentelje, ezáltal segíti a hasonló gondolkodású közösség létrejöttét.
Legjobb az új tartalom, de ha egy már meglévő, máshol megjelent cikkünket akarjuk posztolni, alakítsuk át kissé.
Lehet keretbe foglalni a mondanivalónkat: amivel kezdjük, azzal is fejezzük be. Ha egy kérdést tettem fel az elején, akkor a cikk végén megválaszolom. Az elején leírhatom vázlatosan, hogy mivel fogok foglalkozni és a végén lezárhatom egy összefoglalóval, hogy mivel foglalkoztam. Be tudsz ágyazni a cikkbe videokat is, aminek nagyon örülünk!
Ha más szerzőtől idézek valamit szó szerint, akkor megcsillagozom és a cikk végén, forrás vagy felhasznált szakirodalom jelöléssel, leírom a könyv címét, kiadóját, kiadás dátumát, illetve a weboldal linkjét, ahonnan idéztem. Ugyanez lehet, ha nem szó szerint idézek, de hivatkozom más szerző véleményére.
Az ingyenes fotóknál nem fontos megjelölni a kép forrását, csak ha engedélyköteles egy kép. Általában ne legyen a kép túl nagy terjedelmű, de 800/900 x 1200/1600 pixelnél ne legyen sokkal kisebb sem.
Mi a cikk további sorsa?
Ha beérkezik a szerkesztőségbe a cikk, lektoráljuk, tördeljük illetve stilizáljuk. A cikk alá teszünk egy képet a szerzőről, a cikk alá pedig a Szerzőről című részbe kerülhet egy promóciós anyag tetszés szerinti méretben.
Kialakítunk egy profilt minden szerzőnek, ahova be tud lépni az email címével, és megtekintheti a vázlat alapú cikkét, amin még javíthat, ha akar. Ha nem tud vagy nem akar ezzel foglalkozni, akkor is megkapja a cikk linkjét átnézésre.
Csak a szerző jóváhagyása után kerül ki a cikk a magazinba, ahol a feltöltés folyamatos. Általában heti 5 új cikk-kel bővül a tartalom.
Látássérült vagy gyengén látó olvasóink számára – nem kötelező jelleggel – készülhet a cikkről videofelvétel vagy hangfelvétel, amit saját Youtube csatornánkon keresztül beágyazunk a cikkbe.
Mi a cikk utóélete?
Ha már megjelent a cikk, érdemes minden szerzőnek megosztani a cikk linkjét a saját FaceBook oldalán, egyéb közösségi médiákban, weblapján. Nagyon jó helyen állunk a Google kulcsszavas keresőlistáján, de a legtöbb látogatónk a közösségi médiákból jön. Ha nemcsak a saját cikkedet osztod meg, hanem a Csillagidő Magazin többi cikkét is, akkor sokat segítesz a terjesztésben, ismertté tételben.
Valamilyen cselekvésre biztató szöveggel kísérjük vagy kérdés felvetéssel. Cél az olvasótáborunk bővítése. Ezt sok kommenttel, like-kal, illetve megosztással érhetjük el. Saját olvasóidat is biztasd a cikk megosztására!
Így lesz belőled rövid időn belül profi író. Nem születik mindenki szerzőnek, de ha sokat gyakorolsz, előbb-utóbb az leszel.
Várjuk a rövid fényképes bemutatkozásod, és hogy miért szeretnél csatlakozni, valamint azt is, hogy ki ajánlott vagy hol találtál ránk!
Várunk szeretettel,
a Csillagidő Magazin szerkesztősége